Kategorije
Zdravlje

Trčite i budite (još) bolji u krevetu

Ako vam gubitak kilograma i dovođenje tijela u formu nisu dovoljna motivacija da počnete trčati, možda će vašu odluku da napokon uskočite u tenisice olakšati ako vam kažemo da ćete trčanjem poboljšati svoj seksualni život.

Istraživanja su, naime, potvrdila povezanost između neaktivnog života i nedostatka potencije u krevetu, a trčanje je izvrsna kardiovaskularna vježba, što znači da povećava vašu izdržljivost. Također, osjećat ćete se seksi jer ljudi koji redovno vježbaju i rade na sebi bolje se osjećaju u vlastitom tijelu i općenito su zdraviji. Poremećaj erekcije neprijatelj je muškaraca broj 1, a on je često uzrokovan problemima s cirkulacijom. Trčanje, međutim, vaše arterije održava zdravima i tako smanjuje vjerojatnost erektilne disfunkcije.

Naravno, trčanje vas neće pretvoriti u Boga seksa. Naprotiv, pretjerate li može imati sasvim suprotan učinak. Nepotrebnim forsiranjem, osim što si možete natovariti kakvu ozljedu, “ubijate” testosteron i suprotno očekivanjima samo ćete si smanjiti želju za seksom. Da bi imali zdraviji i bolji seksualni život držite vaše trčanje uravnoteženim, pogotovo ako ste dugo vremena bili neaktivni, što podrazumijeva odlazak na stazu tri do četiri puta tjedno u vremenskim intervalima od pola sata do 45 minuta.

Ako i dalje niste uvjereni, možda vam podaci još jednog istraživanja u SAD-u “otvore oči” – spolna moć trkača u dobi između 40 i 60 godina jednaka je onoj tjelesno neaktivnog dvadesetogodišnjaka! Prije nekoliko godina jedno britansko istraživanje u kojemu je sudjelovalo 2.000 ispitanika pokazalo je kako svaki deseti trkač vodi ljubav jednom dnevno, a tri posto njih tvrdilo je da uživaju u seksu dvaput na dan.

Kategorije
Kolumna Život

Kako se najbolje pripremiti za uživanje u skijanju

Hladni dani su pred nama, a s njima snijeg i zimski sportovi. Svake godine tisuće Hrvata zaputi se prema Sloveniji, Italiji, Austriji i Francuskoj kako bi uživali u omiljenom načinu spuštanja niz snježne padine. Isto tako, svake godine na stotine Hrvata s tih putovanja vrati se s ozljedama. Uzroci tih povreda često su skijaško (ne)znanje, nepredvidiv teren ili koja grappa previše za vrijeme ručka. No glavni razlog povreda dolazi puno prije nego što uopće vidimo snijegom prekrivene staze, a riječ je o fizičkoj pripremljenosti.

Možemo da smo još mladi i da smo ravno iz kreveta spremni za bilo kakvu akciju i sportsku aktivnost. Realnost, nažalost, nije takva. Nemoguće je od tijela očekivati poslušnost i izdržljivost u zahtjevnom sportu kao što je skijanje bez ikakvih fizičkih priprema. Ovdje ne govorim o višemjesečnim ciklusima i kondicionalnim pripremama  profesionalnih skijaša, nego o aktivaciji i jačanju dominantnih mišićnih skupina za ovaj sport.

Vježbe i treninzi za zagrijavanje

U to ponajviše ulaze mišići nogu i trupa (trbušni i leđni mišići), ali i specifične motoričke sposobnosti kao što su to ravnoteža, eksplozivna snaga i kondicija. U nastavku teksta su primjeri vježbi i treninga koje će vas dovesti u formu za maksimalno uživanje u snježnim sportovima. Vježbe se mogu izvoditi u teretani, na otvorenome u parku ili u dnevnom boravku.

Najbolje je startati od mišića trupa jer su oni zaduženi za pravilno držanje i stabilizaciju cijelog tijela što je u skijanju od iznimne važnosti. Osim klasičnih trbušnjaka i leđnjaka, u pripreme ubacite dijagonalne i obične sklopke, mountain climbere, spider cruncheve, ruski twist i naravno, svima najdraži plank. Različitim vježbama pogodit ćemo i aktivirati bočne i dublje trbušne mišiće, bitne za savladavanje rotacije gornjeg dijela tijela.

Kao primjer i meni među najdražim vježbama za trbušne mišiće opisat ću dijagonalne sklopke. U početnoj poziciji nalazimo se na leđima s ispruženim nogama i rukama u produžetku tijela. Istovremeno podižemo suprotnu ruku i nogu (desna – lijeva) do trenutka kada prsti ispružene ruke dotaknu prednji dio stopala ispružene noge. Nakon toga kontrolirano i polagano ih vraćamo u početni položaj. Nakon toga slijedi drugi par ruka – noga. Dijagonalne sklopke odlične su za gornje, donje i bočne trbušne mišiće.

Stabilizacija i ravnoteža

Nakon zagrijavanja i aktivacije trbušnih mišića vrijeme je da prijeđemo na stabilizaciju i par vježbica ravnoteže. U dinamičnom i brzom sportu kao što je to skijanje gdje se centar težišta tijela brzo i neprekidno mijenja, ravnoteža je sposobnost od velike važnosti.

Među vježbe za razvoj stabilizacije dolaze razni izdržaji na jednoj nozi otvorenih i zatvorenih očiju (probajte stajati na jednoj nozi sa zatvorenim očima, teže je nego što mislite) te sve unilateralne vježbe poput iskoraka, jednonožnih poskoka, jednonožnog mrtvog dizanja i tako dalje.

‘Round the clock’

Vježba koju radim za zagrijavanje prije glavnog dijela treninga jednostavna je, izazovna i zabavna (nema posebno ime, ali volim je zvati ’round the clock’). Zamislimo da se nalazimo u centru analognog sata. Lijeva noga postaje nam čvrst oslonac, a desna koja se u početnom položaju nalazi u zraku tik uz tijelo, naša je kazaljka. S njom prvo idemo do točke koja se nalazi točno ispred nas (točka gdje na satu stoji brojka 12) te je vraćamo nazad u sredinu. Nakon toga idemo prema točki 1,2,3, 4…polako opisujući kružnicu oko svoje osi. Točka 6 nalazi se točno iza vas, a nakon toga probajte dohvatiti točke 7, 8 ili čak 9 nakon čega se na isti način vraćamo kroz sve položaje nazad.

Bitno je napomenuti kako je noga (u ovom slučaju desna) cijelo vrijeme u zraku par cm od poda. Noga na kojoj stojimo (u ovom slučaju lijeva), smije se savijati u koljenu, a gornjim dijelom tijela pokušavamo zadržati ravnotežu. Glava i trup cijelo vrijeme su usmjereni prema naprijed, a leđa ostaju ravna. Nakon što smo završili vježbu s jednom nogom, isto stvar ponavljamo i na suprotnoj kako bi razvili što bolji osjećaj ravnoteže na obje noge.

Nakon igre uz zabavne vježbe stabilizacije, vrijeme je da pošteno aktiviramo najdominantniju mišićnu skupinu u skijanju. Naravno, radi se o mišićima nogu. U te vježbe ulaze čučnjevi, iskoraci i zakoraci svih vrsta, penjanje na klupicu/steper, sunožni poskoci i skokovi, žabice, razna odnoženja i prinoženja, mrtvo dizanje itd. Vježbi za noge ima mnogo, a topla preporuka je izabrati njih 4 do 6 te odraditi nešto veći broj ponavljanja kako bi se, osim snage, razvijala i mišićna izdržljivost.

Važnost aerobnih aktivnosti

Kao primjer izdvojio bih izazovni spoj 4 poznatih vježbi za noge, a zove se quadzilla kompleks. Quadzillu čine: iskoraci s opterećenjem, skok – iskorak s opterećenjem, skok – iskorak bez opterećenja i čučanj skok. Vježbe se izvode jedna za drugom bez pauze. Na početku dobro je uzeti bučice od svega par kg koje ostavljate sa strane nakon druge vježbe. Bez brige, bučice vam nisu potrebne za izvođenje ove vježbe.  Quadzilla se može odraditi u lakšoj varijanti kombinacijom tri vježbe bez opterećenja (iskorak, iskorak – skok, čučanj – skok).

Prilikom izvedbe svake vježbe bitno je pripaziti na pravilnu izvedbu tj. da leđa ostaju ravna, a koljena ne prelaze nožne prste. Broj ponavljanja ostaje mali (od 4 do 6 za svaku vježbu), a jednom kada se noge naviknu na ovu opaku torturu slobodno povećajte broj ponavljanja.

Osim spomenutih vježbi, odlično bi bilo dva puta tjedno ubaciti nešto dužu aerobnu aktivnost. To može biti trčanje, vožnja bicikla ili planinarenje. Bitno je da vam se tijelo navikne biti duže vremena u pokretu jer na skijanju nema ljepše nego cijeli dan uživati na padinama, u izazovnim stazama i pogledima od kojih zastaje dah. Skijanje je ples u kojem je planina ta koja vodi. Na nama je da naučimo plesne korake odnosno da se dobro fizički pripremimo.

Kategorije
Život

Salomon S/PRO HV – izuzetno udobne skijaške cipele za cjelodnevno uživanje na snijegu

Skijaške cipele S/PRO HV donose glavne značajke Salomonovih legendarnih S/PRO cipela i skijašima širih stopala. Stvorene su za skijaše koji traže udobnost i izvrsno pristajanje uz stopalo, s jasnim ciljem – uživati ​​u cjelodnevnim spuštanjima na bijelim padinama. Vrlo udobne, reaktivne i s težinom od samo 1,8 kg skijaške cipele Salomon S/PRO HV savršen su izbor za sve skijaše koji se žele osjećati vrlo ugodno tijekom cjelodnevnog rekreativnog skijanja. U ovim cipelama Salomonovi su inženjeri izuzetno uspješno kombinirali udobnost potrebnu za uživanje na snijegu cijeli dan s učinkovitim prijenosom energije.

Za ugodniji osjećaj tijekom skijanja, Salomon je izradio novu konstrukciju školjke koja je ojačana staklenim vlaknima, što cipeli daje veću okretnost i lakoću te pruža izvrstan prijenos snage na rubove. Unutarnja cipela, znakovito nazvana My CustomFit 3D Comfort, izrađena je od izdržljive pjene koja će dulje vrijeme održavati istu razinu udobnosti. Unutarnja cipela omekšat će tijekom zagrijavanja, odnosno pod utjecajem tjelesne temperature i poprimit će oblik stopala, gležnjeva i pete skijaša. Doslovno će zagrliti nogu. Skijaške cipele Salomon S/PRO HV stoga su izuzetno pogodne za sve rekreativne skijaše koji se žele osjećati udobno i ugodno tijekom cjelodnevnog rekreativnog skijanja.